söndag 30 maj 2010

Ekologisk hudvård med sting: Stem Organics


Stem Organics Gentle Cleansing Milk


Jag har faktiskt inte haft förmånen att testa några hudvårdsprodukter från Stem tidigare, men i förra veckan fick jag ett provpaket och fastnade speciellt för Stem Organics Gentle Cleansing Milk - en sval, lugnande rengöringsmjölk som passade min irrationella blandhy som handen i handsken.

Det jag gillade var framförallt att den rengjorde min hud väldigt, väldigt effektivt samtidigt som det inte kändes som att jag applicerat T-röd i fejjan. Den var alltså mild och effektiv på samma gång, vilket är en egenskap som få rengöringsprodukter kan stoltsera med. Doften var, precis som produktbeskrivningen utlovade, "mild citrus", vilket adderade till känslan av fräsch, ren hud.

Ingredienserna? Ekologisk jojoba, aloe och kamomill samt echinacea som sägs stimulera hudens kollagenproduktion. Alla hudvårdsprodukter från Stem Organics innehåller dessutom granatäppleextrakt som är känt för att vara späckad med hudvändliga, snälla antioxidanter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar